onsdag 22 juni 2011

Stiltje

Jag vet...stiltje på bloggen. Men jag har prioriterat annat antar jag.

Om tio dagar flyttar vi till Sverige. 10 dagar! Lite svårt att förstå faktiskt, vi har ju bott här i tre år och två måndader nu.

Och allt som vi lärt oss älska här kommer vi ju naturligtvis att sakna i Sverige. Om det tog ett år att känna sig riktigt hemma här så sägs det att det tar lika länge att känna sig hemma då man flyttar tillbaka... fast det undrar jag.

Har varit en galen månad då maken rest och rest och jag har varit själv med barnen. Men vi har hunnit med ett hejdå party för våra allra bästa grannar! Dem kommer jag verkligen att sakna.

Och inte bara jag, barnen också. Varje dag är de ute och leker tillsammans nu på sommarhalvåret.

Har även blivit bjuden på ett överraskningspartaj av mina fina granntjejer... mmm, kommer sakna.

Idag har jag varit iväg och fixat en liten present till storebrors dagisfröken. Hon kommer få ett American Express presentkort som går att använda överallt och en ljuslykta från Target. Kommer förresten att sakna Target, bra bra affär.

Lele

3 kommentarer:

  1. Oj endast 10 dagar kvar!!! Spännande! Lycka till! Själv känner jag attt om jag en dag flyttar tillbaka till Sverige kommer det nog bli en rätt lång anpassningstid och process. Lite som Desiree känner (om du läser hennes blogg?). Men så har vi bott här så länge nu. :-)
    Stor Kram!!!

    SvaraRadera
  2. Redan! Tänk vad tiden flyger! Jag hoppas allt det sista stöket går bra nu :)

    SvaraRadera
  3. Hittade hit idag. Ser att ni precis är på väg hem till Sverige, spännande.
    Vi flyttade hem till Sverige från Singapore för 10 år sen. Man kommer alltid sakna saker vart man än bor tror jag. Vi kan fortfarande längta tillbaka dit trots att vi nu bor i Sydney och trivs bättre där än både Singapore och Sverige.

    SvaraRadera